You are currently viewing כמה זמן טיסה למלטה? 9 אטרקציות במלטה

כמה זמן טיסה למלטה? 9 אטרקציות במלטה

זמן הטיסה למלטה מתל אביב הוא בין 3 שעות ו2 0 דקות ל3 שעות ו40 דקות זמן הטיסה חזור ממלטה לתל אביב בטיסה ישירה הוא 3 שעות בלבד.

בתקופת החורף רק חברת ריינאייר מפעילה טיסה שבועית לבירת מלטה ולטה אבל מתחילת האביב מספר הטיסות עולה בצורה ניכרת

9 האטרקציות המובילות במלטה

1. חלון התכלת, דווג’רה, גוזו

חלון התכלת הוא קשת אבן גיר טבעית בדווג’רה, גוזו. המבקרים יכולים לחקור את האזור ולצלם תמונות מדהימות של ציון הדרך האייקוני. ישנן פעילויות רבות לעשות באזור כגון צלילה, קיאקים ושנורקלינג. ישנם גם טיולים מודרכים הזמינים כדי לחקור את ההיסטוריה והגיאולוגיה של האזור. המבקרים יכולים גם לחקור את סלע הפטריות (Fungus Rock) הסמוך ואת הים הפנימי (Inland Sea), או לשוט בסירה כדי לחקור את האיים שמסביב.

2. ולטה

ולטה היא בירת מלטה והיא ממוקמת בחוף הצפון-מזרחי של האי. זוהי עיר נמל ואתר מורשת עולמית של אונסק”ו, הידועה בארכיטקטורת הבארוק ובתרבות התוססת שלה. העיר היא ביתם של מגוון אטרקציות, כולל ארמון גרנדמאסטר, המוזיאון הלאומי לארכיאולוגיה, וקתדרלת סנט ג’ון. ולטה מציעה גם חיי לילה תוססים, עם שפע של מסעדות, ברים ומועדונים.

3. המקדשים המגליתיים של מלטה

המקדשים המגליתיים של מלטה הם סדרה של מבנים מגליתיים שנבנו במלטה בין 3600 ל-2500 לפני הספירה. המקדשים הם בין המבנים העצמאיים העתיקים ביותר בעולם ונחשבים לאחד האתרים הארכיאולוגיים החשובים באירופה. מאמינים כי המקדשים שימשו לטקסים דתיים וכמקום התכנסות של הקהילה. מאמינים כי הם שימשו גם לתצפיות אסטרונומיות וכלוח שנה. המקדשים עשויים אבנים גדולות, שחלקן שוקלות עד 50 טון. הם מעוטרים בגילופים ותבליטים, ולחלקם יש פריסה מורכבת עם מספר תאים. המקדשים הם כיום אתר מורשת עולמית של אונסק”ו ונחשבים לאחד האתרים הארכיאולוגיים החשובים באירופה.

4. מקדשי מנג’דרה

מקדשי Mnajdra הם קומפלקס של שלושה מבנים מגליתיים הממוקמים בחוף הדרומי של האי הים תיכוני מלטה. מאמינים כי המקדשים נבנו בין השנים 3600 ל-3200 לפנה”ס, מה שהופך אותם לכמה מהמבנים העתיקים ביותר ששרדו בעולם. מקדשי Mnajdra הם חלק מאתר המורשת העולמית של אונסק”ו המכונה המקדשים המגליתיים של מלטה ונחשבים לאחד האתרים הפרהיסטוריים החשובים ביותר באי. המקדשים מורכבים מסדרה של גושי אבן המסודרים בתבנית ייחודית, כאשר הבלוקים הגדולים ביותר שוקלים עד 20 טון. מקדשי מנג’דרה משמשים ככל הנראה לטקסים דתיים וכמקום פולחן לתושבים הפרהיסטוריים של מלטה.

5. קתדרלת סנט ג’ון בולטה

קתדרלת סנט ג’ון (באנגלית: St. John’s Co-Cathedral) היא קתדרלה רומית-קתולית הממוקמת בעיר לה ולטה שבמלטה. הוא נבנה בין 1572 ל-1577 על ידי מסדר יוחנן הקדוש, והוא מקום מושבו של הארכידוכס הרומי-קתולי של מלטה. הקתדרלה מוקדשת ליוחנן המטביל, והיא אחת הדוגמאות הטובות ביותר לאדריכלות הבארוק הגבוהה באירופה. חללי הפנים של המלון מעוטרים בעושר עם ציורי קיר, פסלים וציורים. הקתדרלה מאכלסת גם שתיים מיצירותיו המפורסמות ביותר של קאראווג’ו, עריפת ראשו של יוחנן המטביל וקדושתה של אורסולה הקדושה.

6. ההיפוגאום של חל-ספליני

היפוגיאום של האל ספליני (באנגלית: Hypogeum of Hal Saflieni) הוא מבנה תת קרקעי ייחודי הממוקם בעיירה פאולה שבמלטה. הוא התגלה בשנת 1902 וסבורים כי נבנה בין השנים 4000-2500 לפנה”ס. ההיפוגיאום מורכב משלושה מפלסים, העליון, האמצעי והתחתון, וסבורים כי שימש כמקדש, חדר קבורה ומרכז פולחן.

ההיפוגיאום מורכב מרשת מורכבת של תאים, מעברים וגלריות, שנחצבו ישירות בסלע הגיר. הוא מעוטר במגוון עיצובים וסמלים גיאומטריים, כמו גם במספר פסלים ופסלונים. ההיפוגאום מפורסם במיוחד בזכות ‘חדר האורקל’ שלו, שלפי האמונה שימש למטרות פולחניות.

ההיפוגיאום של האל ספליני הוא אתר מורשת עולמית של אונסק”ו ונחשב לאחד האתרים הפרהיסטוריים החשובים בעולם. משערים שהוא שימש לטקסים דתיים, לריפוי רוחני ולחיזוי רוחני. ההיפוגיאום מכיל גם מספר שרידי אדם, אשר מאמינים כי הם שרידים של אנשים שהוקרבו או נקברו שם.

ההיפוגיאום של האל ספליני הוא דוגמה מדהימה לאדריכלות והנדסה עתיקה והוא עדות לתחכום של האנשים שבנו אותו. זהו אתר שבהחלט שווה לבקר בו ולחקור אותו, שכן הוא מציע תובנה ייחודית על חייהם של האנשים שחיו במלטה לפני אלפי שנים.

7. המערה הכחולה במלטה

המערה הכחולה היא מערת ים מדהימה הממוקמת באי מלטה. הפלא הטבעי הזה נחשב לאחת ממערות הים היפות בעולם. זהו יעד תיירותי פופולרי והוא ידוע במים הכחולים העמוקים שלו ובתצורות הסלע המדהימות שלו. המערה נגישה באמצעות סירה, והמבקרים יכולים לצאת לסיור במערה ולחקור את מעמקיה. המערה הכחולה (Blue Grotto) היא גם נקודת צלילה פופולרית לשנורקלינג, שכן מימיה הצלולים הם ביתם של מגוון בעלי חיים ימיים.

8. כפר הדייגים מרסאקסלוק במלטה

כפר הדייגים הקטן מרסאקסלוק (Marsaxlokk) שוכן על החוף הדרום-מזרחי של מלטה. זהו כפר ציורי, עם סירותיו הצבעוניות המתנדנדות בנמל, ורחובותיו הקסומים מרופדים בבתים מלטזיים מסורתיים.

לכפר היסטוריה ארוכה, עם עדויות להתיישבות אנושית שראשיתה בתקופת הברונזה. שמו של הכפר מגיע מהמילה הערבית “מרסה”, שפירושה נמל, ו”xlokk”, שמשמעותה דרום.

האטרקציה העיקרית של Marsaxlokk היא נמל הדיג המסורתי שלה. הנמל מלא בסירות צבועות בצבעים עזים, הנקראות לוזו (luzzu), המשמשות את הדייגים המקומיים להכנסת השלל היומי שלהם. הלוזו מעוטרים בעיניים, אשר מאמינים כי להביא מזל טוב לדייגים.

הכפר ידוע גם בשווקים שלו, המתקיימים מדי יום ראשון בבוקר. השווקים הם מקום נהדר לקנות בו דגים טריים, פירות וירקות, כמו גם מלאכות יד מלטזיות מסורתיות ומזכרות.

Marsaxlokk הוא מקום נהדר לבקר בו אם אתם מחפשים יום רגוע. יש שפע של בתי קפה ומסעדות לבחירה, ותוכלו לטייל לאורך קו המים ולצפות בדייגים מביאים את השלל שלהם. תוכלו גם לצאת לשיט בסירה סביב המפרץ, או לשכור קיאק ולחקור את המפרצונים הסמוכים.

Marsaxlokk הוא מקום נהדר לחוות את התרבות המלטזית המסורתית ואת אורח החיים. זה כפר יפהפה עם הרבה קסם ואופי, וזה בהחלט שווה ביקור.

9. כפר פופאי, מליהה

כפר פופאי הוא אטרקציה מקסימה וייחודית הממוקמת בעיירת החוף מליהה, בחוף הצפוני של מלטה. זהו סרט ייעודי מסרט הקומדיה המוזיקלית משנת 1980, פופאי, בכיכובו של רובין ויליאמס. הכפר כולל סדרה של מבני עץ צבעוניים, כולל ביתו של פופאי, טחנת רוח, כנסייה, מגדלור וכלא. המבקרים יכולים לחקור את הכפר ולקחת חלק במגוון פעילויות, כגון שיט בסירה, ציור פנים ומופעי בובות.

בכפר יש גם מוזיאון, שבו אוסף מזכרות מהסרט ומרצועת הקומיקס המקורית. יש גם מספר מסעדות וחנויות, המציעות מגוון רחב של חטיפים ומזכרות.

כפר פופאי הוא יעד פופולרי לתיירים, במיוחד משפחות עם ילדים. ישנן מספר פעילויות המתאימות לכל הגילאים, מה שהופך אותו למקום אידיאלי לבלות בו יום בחוץ. המבקרים יכולים גם לקחת חלק במספר אירועים מאורגנים, כגון חפש את המטמון ומופע פיראטים.

כפר פופאי הוא דרך נהדרת לחוות את היופי של מלטה ואת התרבות שלה. הכפר מספק חוויה ייחודית ובלתי נשכחת למבקרים בכל הגילאים. זהו מקום נהדר לחקור, ליהנות ולעשות כמה זיכרונות מיוחדים.

כתיבת תגובה