You are currently viewing מה לעשות בשארג’ה ליום אחד?
עין האמרויות בשארג'ה

מה לעשות בשארג’ה ליום אחד?

פירוש המילה שרג’ה פשוטו כמשמעו ‘השמש העולה’. האמירות העשירה מבחינה תרבותית, אינטלקטואלית ואדריכלית היא בת יותר מ -6,000 שנה. שרג’ה היא גם האמירות השלישית בגודלה של איחוד האמירויות, אחרי אבו דאבי ודובאי. כל שאר האמירות פונות למפרץ הפרסי, אך שרג’ה הוא היחיד שצמוד למפרץ הערבי.
המקום הזה כל כך עשיר בתרבות שהוא זכה בתואר בירת התרבות של העולם הערבי בשנת 1998 על ידי אונסקו.
תוכלו לחקור את ההיבטים התרבותיים של האמירות הזו על ידי ביקור במוזיאונים המפורסמים שלה הממוקמים באזור מורשת שרג’ה הידוע. אבל מלבד התרבות, יש לך הרבה דברים אחרים שאתה יכול ליהנות מהם, כפי שנראה לך כאן.

 

עין האמרויות בשארג'ה
עין האמרויות בשארג'ה

מה הזמן הטוב ביותר לבקר בשארג’ה?

חורף – עונת תיירות: התקופה הכי נוחה באיחוד האמירויות הערביות חלה בין אוקטובר לאפריל. בתנאי מזג אוויר נעימים אלה, הטמפרטורות יורדות עד 20 מעלות צלזיוס. העובדה שלא יורד גשם בתקופה זו וכי גם רמות הלחות נמוכות מוסיפה עוד סיבות לתכנן את היום האחד שלך בשארג’ה בעונה זו.

קיץ – עונה לא תיירותית: הקיץ בשארג’ה מתחיל בחודש מאי ונמשך עד ספטמבר. מזג האוויר חם ויבש בתקופה זו, עם טמפרטורות שעולות עד 40 מעלות צלזיוס קלות. בנוסף, הפסטיבל של חודש הרמדאן, שמתרחש מתישהו בין מאי ליוני, מעלה מגבלות רבות על אכילה ושתייה.

Sharjah

כמה עובדות על שרג’ה

שרג’ה נשלטת על ידי שושלת אל-קאסימי מראשית המאה ה -17.

שארג’ה היא האמירות היחידה באיחוד האמירויות החולקות את גבולה עם כל אמיריות האחרות.

ההיסטוריה של שרג’ה משתרעת על פני 6000 שנה אל העבר.

האם ידעת שב Jebel Fayah ב Sharjah המדענים מצאו את העדויות הראשונות לחיי אדם באיחוד האמירויות, שתחילתן בשנת 85,000 לפני הספירה?

שרג’ה היא האמירות הראשונה שהעניקה חינוך לנשים – זה קרה בשנת 1942.

אירועים בשארג’ה

פסטיבל האור של שארג’ה: אם אתם בשרג’ה בפברואר, הקפידו להשתתף בפסטיבל האור של שארג’ה. תוכלו למצוא את עצמכם מתפלאים על המתקנים המסנוורים, הקרנות הווידאו הספציפיות לאתר, מופעי אורות לייזר ועוד ועוד, כולם מיוצרים על ידי אמנים גלובליים מחוננים.

הביאנלה בשארג’ה: הביאנלה בשרג’ה היא תערוכת אמנות המביאה אוצרות ידועים מרחבי העולם לשרג’ה. הביאנלה בשארג’ה בשנת 2021 תתקיים בין התאריכים בין מרץ ליוני.

יריד הספרים הבינלאומי של שארג’ה: אונסק”ו בחרה בשרג’ה לבירת הספרים העולמית לשנת 2019. בפסטיבל זה משתתפים כמה מיליוני תולעי ספרים מדי שנה, במשך 11 ימים בכל נובמבר.

קו הרקיע של שארג'ה
קו הרקיע של שארג'ה

יום אחד במסלול שרג’ה

*בזמנים הוספתי חצי שעה בין מקום למקום 

9 בבוקר: מוזיאון שרג’ה לתרבות האיסלאמית: זמן – שעה וחצי [9 שקלים לאדם]

אחד הדברים העיקריים שאפשר לעשות בשרג’ה הוא לבקר במוזיאון שרג’ה לתרבות האיסלאמית. במוזיאון זה נמצאים אלפים רבים של חפצים אסלאמיים ורבים מחפצי אמנות אלה הם ייחודיים, ללא כפילויות בשום מקום אחר בעולם. 

במוזיאון תוכלו ללמוד על הישגיה הנצחיים של הציוויליזציה האיסלאמית, על תרבותה ועל האמנות האסלאמית ויופיה. 

11:00 בבוקר: מוזיאון שארג’ה לאמנות – זמן: שעה וחצי[חינם]

לפני בנייתו של הלובר, אבו דאבי, נחשב המוזיאון לאמנות שרג’ה לגדול מסוגו באיחוד האמירויות הערביות. תוכלו להתבונן במגוון רחב של יצירות אמנות ערביות יקרות ערך הפרושות בין שבעים ושניים גלריות. אחד האטרקציות התיירותיות המובילות בשארג’ה, מוזיאון שארג’ה לאמנות ממוקם במרחק של שלוש דקות הליכה ממוזיאון הציוויליזציה האיסלאמית, דרך בוהיירה קורנישה.

מיצג במוזאון בשארג'ה
מיצג במוזאון בשארג'ה
מוזאון האומנות בשארג'ה
מוזאון האומנות בשארג'ה

הפסקת צהריים: 13:00 – זמן: שעה

יש כמה מסעדות ובתי קפה לאורך Buhaira Corniche שתוכלו לנסות לארוחת צהריים. יש מקום עם שם מצחיק לאפה קפיטריה אבל היא מגישה אוכל מהיר מעולה, ערבי יבשתי וממש זול. או נסו את שייקספיר ושות ‘לעוגות ומאפים יחד עם מנות צהריים מלוחות רשת ממש מוכרת באמירויות.

Buhaira Corniche Sharjah | Copthorne hotel, Amphitheater, Sharjah

Buhaira Corniche

אחר הצהריים 14:30: השוק המרכזי של שרג’ה – זמן: שעתיים

 אחד המקומות היפים לביקור בשרג’ה, עבודת האריחים הכחולה המרהיבה של הסוק הכחול, השוק המרכזי של שרג’ה, יפנט אותך. שש מאות החנויות בשוק זה מציעות מגוון גדול של סחורות, החל באלקטרוניקה, תכשיטים, ביגוד וחפצי בית. השוק המרכזי הוא נקודת ציון מפורסמת בשרג’ה ובו בזאר ערבי אותנטי.

 

אחר הצהריים 16:30: אל קסבה – זמן: 1.5 שעות[מחיר לעין האמירויות 28 שקל למבוגר ו14 לילד]

אם יש לכם ילדים יחד אתכם, צאו לאל קאסבה, בה נמצא ‘עין האמירויות’, גלגל ענקי. הירשם לרכיבה על ההגה כדי ליהנות מנוף נהדר של האי כולו. יש בקאסבה מספר פעילויות אינטראקטיביות לילדים.

 
המסגד הגדול בשארג'ה
המסגד הגדול בשארג'ה

ערב 18:00: לגונת חאליד, אי אל נור ומסגד אל נור – זמן: שלוש שעות

לגונת חאליד ממוקמת באמצע שרג’ה והיא ביתה של המזרקה השלישית בגובהה בעולם. המשטח דמוי המראה של לגונת חאליד משקף את כיפות ומסגדי אל נור היפים. האי אל נור הוא פארק ציבורי הממוקם בלגונת חאליד. אתה מגיע אליו בחציית גשר מהעיר המרכזית של רחוב קורניש. תוכלו למצוא כאן מתקני אמנות מודרנית וגנים יפים, יחד עם בית פרפרים המכיל למעלה מ -500 מינים של פרפרים.

מסגד אל נור מעוצב בסגנון עות’מאני קלאסי עם כמה כיפות ושתי מינרט [המגדל/עמוד של המאוזין]. החלק הפנימי המרהיב מעוטר בכתובות קליגרפיות של הקוראן. יש כמה עמודים וקשתות מעוצבות להפליא בתוך המסגד. צילום מותר ותידרש ללבוש בגדים אסלאמיים במסגד עצמו כאשר את מסייר בו.

ארוחת ערב 21:00 – זמן: שעתיים

אם אתם ישנים בדובאי אז עדיף לאכול משהו מהיר וליסוע חזרה למלון אבל אם אתם ישנים בשארג’ה אז תוכלו ליהנות מארוחת ערב באחת המסעדות הקרובות ללגונת חאליד. תוכלו לבחור בין כמה מהם, למשל, מסעדת בנגקוק טאון לאפשרויות צמחוניות ומסעדת Malabar Regency. תוכלו ליהנות מארוחה נינוחה ולבדוק את הנופים הנשקפים מהמסעדה. המזרקה בלגונת חאליד נראית מרחוק למדי.

כתיבת תגובה