You are currently viewing זמן טיסה לאנטליה? המדריך לאנטליה קניות אטרקציות מלונות.

זמן טיסה לאנטליה? המדריך לאנטליה קניות אטרקציות מלונות.

זמן טיסה לאנטליה מתל אביב זה שעה וחצי זה יכול להגיע לזמן טיסה של שעה 55 והכי קצר זה שעה ורבע.

יש יותר מ10 חברות טיסה שטסות מתל אביב לאנטליה במהלך השנה, במהלך החורף יש בין טיסה ל2 טיסות ביום ובקייץ זה יכול להגיע ל15 טיסות ויותר.

רוב הטיסות הם טיסות צ’רטר לאנטליה ולרוב יותר משתלם להזמין חבילה עם מלון מאשר להזמין טיסה בנפרד גם הרבה מטיסות לא תראו במנועי החיפוש כמו סקיי סקנר, בגלל שחברות התיירות הישראליות מוכרות את הטיסות ישירות.

כמה זמן טיסה לאנטליה טורקיה? אטרקציות באנטליה

.1. העיר העתיקה של קאלייצ’י

העיר העתיקה של קאלייצ’י (בטורקית: Kaleiçi Old Town) היא רובע היסטורי הממוקם בעיר החוף הדרום-מערבית אנטליה שבטורקיה. זהו אחד האתרים ההיסטוריים העתיקים והחשובים ביותר במדינה, לאחר שנוסד על ידי הליקיאנים לפני למעלה מ -2000 שנה. הרובע מוגן בשל חשיבותו ההיסטורית, והוא ביתם של כמה מהדוגמאות היפות ביותר של אדריכלות עות’מאנית וסלג’וקית בעולם.

העיר העתיקה מוקפת בחומות העיר ומוקפת בנמל הישן. הוא מחולק לשני חלקים עיקריים – העיר הפנימית והעיר החיצונית. העיר הפנימית מאופיינת ברחובות צרים מרוצפי אבן, מרופדים בבתי עץ ישנים, חנויות ובזארים. האזור הוא גם ביתם של מסגדים ישנים רבים, כנסיות ומרחצאות ציבוריים. העיר החיצונית גדולה בהרבה ומכילה פארקים ציבוריים, גנים ומונומנטים רבים.

Kaleiçi הוא יעד תיירותי פופולרי, המציע מגוון רחב של פעילויות ואטרקציות. העיר העתיקה ידועה בחיי הלילה התוססים שלה, עם הרבה ברים, מסעדות ובתי קפה. קניות פופולריות גם הן, עם בוטיקים רבים, חנויות מזכרות וגלריות לאמנות. אטרקציות נוספות כוללות את המוזיאון הארכיאולוגי, מגדל השעון ושער אדריאנוס.

העיר העתיקה של קאלייצ’י היא גם מקום נהדר לטייל בו ברגל. רבים מהרחובות הם להולכי רגל בלבד, ומאפשרים טיול נינוח. ישנם גם מספר סיורי הליכה מודרכים זמינים, אשר לוקחים את המבקרים למסע דרך התרבות, ההיסטוריה והארכיטקטורה התוססת של העיר העתיקה.

Kaleiçi הוא מקום נהדר לבלות בו יום או יומיים. המורשת התרבותית העשירה והנוף הציורי שלה הופכים אותה ליעד חובה לכל מי שמבקר באנטליה. ממסגדים וכנסיות ישנים ועד בזארים תוססים וחיי לילה שוקקים, בעיר העתיקה יש משהו לכל אחד.

2. מפלי דודן אנטליה

מפלי דודן הם אחת האטרקציות הטבעיות המרשימות והיפות ביותר בטורקיה. המפלים ממוקמים במחוז אנטליה, על נהר דודן (Düden), במרחק של 4 ק”מ בלבד מהעיר אנטליה (Antalya). מפלי דודן מחולקים לשני חלקים, מפלי דודן התחתונים ומפלי דודן העליונים, ומציעים חוויה בלתי נשכחת למבקרים.

מפלי דודן התחתונים הם הגבוהים והגדולים מבין שני המפלים, והם היעד הפופולרי ביותר לתיירים. כאן, המבקרים יכולים לצפות במפל העוצמתי כשהוא נופל מגובה של 25 מטרים לתוך הים. העוצמה העצומה של המים מעוררת השתאות, והמבקרים יכולים גם להתפעל מהעלווה הירוקה השופעת והפרחים הצבעוניים המקיפים את האזור.

מצד שני, מפלי דודן העליונים ממוקמים כ -4 ק”מ במעלה הזרם מהמפלים התחתונים. כאן, המים המדורגים יצרו אגם קטן, המהווה מקום פופולרי לשחייה, דיג ושיט. האגם מוקף בשפע של עצים וצמחייה, מה שהופך אותו למקום נהדר להירגע בו ולקלוט את הנוף היפה.

האזור המקיף את מפלי דודן (Düden Waterfalls) הוא גם ביתם של מספר אטרקציות ופעילויות אחרות. המבקרים יכולים לחקור את המערות והמנהרות השונות באזור, או לקחת חלק בכמה מפעילויות ההרפתקאות הרבות הזמינות. אלה כוללים ספארי ג’יפים, מצנחי רחיפה ורפטינג. ישנם גם מספר מסעדות, ברים ובתי קפה באזור, מה שהופך אותו למקום נהדר להירגע וליהנות ממאכלים מקומיים.

מפלי Düden הם מקום נהדר לבקר בו עבור כל מי שמחפש חוויה יפה ומרגיעה. בין אם אתם מחפשים הרפתקה או סתם רוצים להירגע וליהנות מהנוף, מפלי דודן בטוח יספקו חוויה בלתי נשכחת. המבקרים יופתעו מהיופי המרהיב של המים הזורמים, והאזור שמסביב מושלם ליום של חקר ורגיעה.

3. שער אדריאנוס באנטליה

כשהשמש שקעה מעל העיר העתיקה אפסוס, הזוהר הכתום האיר את המבנה המפורסם ביותר בעיר – שער אדריאנוס. קשת האבן המסיבית נבנתה במאה השנייה לספירה לכבוד הקיסר הרומי אדריאנוס. השער נבנה מגושי גיר ענקיים שהוצבו בקפידה בתבנית מדויקת כך שהכניסה הייתה סימטרית לחלוטין.

הקשת עצמה הייתה בגובה של 10 מטרים וברוחב של 10 מטרים, מה שהפך אותה למראה מרשים. האבנים עוטרו בגילופים מורכבים שתיארו סצנות מחייו של אדריאנוס: ניצחונותיו הצבאיים, ביקוריו בערים שונות ותהלוכות הניצחון שערך לכבודו. בראש הקשת היה פסל של אדריאנוס, המשקיף על העיר בהבעה חמורת סבר.

השער היה סמל לחשיבותו של אפסוס לאימפריה הרומית ותזכורת לכוחו והשפעתו של הקיסר. זו הייתה גם תזכורת לאופן שבו האימפריה הותירה את חותמה על העולם. במשך מאות שנים, אנשים מכל רחבי העולם הידוע הגיעו לאפסוס כדי לחוות את הפאר של השער והעיר שהוא הגן עליה.

השער היה גם תזכורת לעברה של העיר ולמאבקי תושביה. בתקופה הרומית הייתה אפסוס עיר שוקקת ומשגשגת, עם שווקים שוקקים וכלכלה משגשגת. אבל במאה החמישית לספירה, העיר נהרסה על ידי כוחות פולשים. השער היה סמל לחוסן העיר ולנחישותה לבנות מחדש ולשגשג שוב.

כיום, שער אדריאנוס מהווה עדות לעברה של העיר, לחוסן שלה ולעתידה. זוהי תזכורת לכוחה והשפעתה של האימפריה הרומית ולאופן שבו היא עיצבה את העולם. זוהי תזכורת למאבקים ולניצחונות של אזרחי אפסוס ולרוחם המתמשכת. וזו תזכורת לחשיבותה של העיר לעולם ולאופן שבו היא עוצבה על ידי עברה.

4. אקווריום אנטליה

אקווריום אנטליה הוא אקווריום ייחודי ברמה עולמית הממוקם באנטליה, טורקיה. נפתח בשנת 2009, הוא אחד האקווריומים הגדולים בעולם וביתם של מינים רבים של דגים ובעלי חיים ימיים אחרים.

האקווריום כולל למעלה מ-600 מינים שונים של דגים, זוחלים ובעלי חיים ימיים אחרים, והכל בסביבה מעוצבת בקפידה, תוססת ואינטראקטיבית. האקווריום מחולק לחמישה חלקים עיקריים, שלכל אחד מהם נושאים ייחודיים משלו.

החלק העיקרי של האקווריום הוא אזור הים העמוק, שהוא ביתם של מגוון דגים שונים ויצורים אחרים מתחתית האוקיינוס. כאן, המבקרים יכולים לחקור את מעמקי האוקיינוס ולהתבונן ביצורים הייחודיים שחיים שם.

מנהרת הכרישים היא אטרקציה ייחודית של האקווריום. המבקרים יכולים ללכת במנהרה ארוכה ומפותלת שמלאה בכרישים ובעלי חיים ימיים אחרים. זוהי דרך נהדרת להכיר מקרוב ובאופן אישי כמה מהיצורים המרשימים ביותר של האקווריום.

אזור הים הפתוח הוא אזור פתוח ואינטראקטיבי שבו המבקרים יכולים לצפות ולחקור את החיים המרתקים של האוקיינוס. כאן, המבקרים יכולים להתבונן בבתי הגידול השונים של מינים שונים של דגים וללמוד על התנהגותם וסביבתם הטבעית.

אזור שונית האלמוגים הוא אזור שונית מלאכותית שבו המבקרים יכולים לצפות במגוון המדהים של חיי האלמוגים. אזור זה כולל גם תצוגות אינטראקטיביות המלמדות את המבקרים על אלמוגים וכיצד לטפל בהם כראוי.

החלק האחרון של האקווריום הוא הגלריה התת ימית. אזור זה הוא ביתם של מגוון מינים שונים של דגים, זוחלים ובעלי חיים ימיים אחרים מרחבי העולם. המבקרים יכולים ללמוד על המגוון והמורכבות של האוקיינוסים בעולם ולהתבונן ביצורים שקוראים להם בית.

אקווריום אנטליה הוא חוויה מיוחדת במינה שבטוח תשמח מבקרים בכל הגילאים. עם הסביבה הייחודית והאינטראקטיבית שלו, המבקרים יכולים ללמוד ולחקור את העולם המרתק של האוקיינוס ואת היצורים שקוראים לו בית.

5. קוניאלטי ביץ’

חוף קוניאלטי הוא אחד החופים הפופולריים ביותר בעיר הטורקית אנטליה. ממוקם בצד המערבי של העיר, זהו מקום נהדר לקחת את הנופים המדהימים של הים התיכון והרי שור הסמוכים.

אורכו של החוף כשני קילומטרים והוא מורכב מחלקים חוליים וחלוקי נחל. יש בו מגוון רחב של מתקנים זמינים, כגון מקלחות, שירותים, מלתחות, שמשיות ומיטות שיזוף. המבקרים יכולים לשכור סירות או אופנועי ים, או לרכוש מזון ומשקאות מבתי הקפה והמסעדות שעל חוף הים.

חוף קוניאלטי הוא מקום אידיאלי לבלות בו את היום, עם מי הטורקיז, הגלים העדינים והחול הזהוב שלו. זהו גם מקום נהדר לשחייה, שיזוף או פשוט מנוחה. החוף מתוחזק היטב ויש בו מצילים בתפקיד.

קוניאלטי הוא אזור נהדר עבור חובבי טבע, עם יערות האורנים הסמוכים, חורבות עתיקות ומונומנטים היסטוריים. האזור הוא גם ביתם של מינים רבים של ציפורים והוא מקום נהדר עבור צפרים.

בערב, המבקרים יכולים ליהנות ממגוון פעילויות, החל מברים ומועדונים על חוף הים ועד למסעדות טורקיות מסורתיות. יש גם חיי לילה תוססים, עם מוזיקה חיה וריקודים המתקיימים עד השעות המוקדמות של הבוקר.

חוף קוניאלטי הוא מקום נהדר לבקר בו עבור כל מי שרוצה לחוות את היופי של הים התיכון ואת התרבות הייחודית של טורקיה. מהחופים המדהימים שלה ועד לחיי הלילה התוססים שלה, יש משהו לכל אחד בקוניאלטי.

מה המטבע של אנטליה?

המטבע של אנטליה טורקיה הוא לירה טורקית כרגע הערך שלה סביב ה5 שקל ל5.5 שקל אבל זה יכול להשתנות בגלל מדדי אנפלציה גבוהים בטורקיה בשביל לראות ערוך של שקל לעומת לירה טורקית יומי אפשר לבדוק בלינק הבא [גוגל פיננסים] שקל ללירה טורקית

קניות באנטליה

אחת הפעילויות הפופולריות ביותר באנטליה היא קניות. מבזארים מסורתיים ועד קניונים מודרניים ומרכזי קניות, לאנטליה יש מה להציע לכולם. הנה סקירה כללית של כמה מהמקומות הטובים ביותר לקניות באנטליה ומה תוכלו למצוא שם.

שווקים באנטליה

אחד המקומות הפופולריים ביותר לקניות באנטליה הם השווקים המקומיים. אלה הם מקום נהדר לאסוף מזכרות ועבודות יד מקומיות, כמו גם תוצרת טרייה. השווקים הפופולריים ביותר באנטליה הם הבזאר, שוק קאלייצ’י ושוק קוניאלטי. הבזאר הוא השוק העתיק והפופולרי ביותר, ותוכלו למצוא בו הכל, החל מתכשיטים ותבלינים ועד בגדים ועתיקות. שוק קאלייצ’י (Kaleici Market) ממוקם בעיר העתיקה של אנטליה (Antalya) וכולל מגוון רחב של מוצרים מבעלי מלאכה מקומיים. ולבסוף, שוק קוניאלטי הוא שוק גדול והומה שמוכר הכל, מפירות וירקות ועד בגדים ותכשיטים.

קניונים באנטליה

אם אתם מחפשים חווית קנייה מודרנית יותר, אז הקניונים של אנטליה הם בשבילכם. הקניון הגדול ביותר בעיר הוא קניון טרה סיטי, הממוקם ברובע לארה. הקניון כולל מותגים בינלאומיים פופולריים רבים, כמו גם מגוון של מסעדות ובתי קפה. ישנם גם קניונים אחרים באנטליה, כגון קניון אנטליה, קניון אנטליה וקניון מיגרוס. כל הקניונים הללו מציעים מגוון רחב של מוצרים, החל מביגוד ואביזרים ועד מוצרי אלקטרוניקה ומוצרים לבית.

אנטליה קניון אוטמול

אנטליה Outmall הוא הקניון הגדול ביותר בטורקיה ואחד הגדולים באירופה. הקניון ממוקם במרכז העיר, וכולל יותר מ-250 חנויות, מסעדות ומקומות בילוי, כמו גם אמפיתיאטרון חיצוני, בית קולנוע ומסלול באולינג. עם העיצוב המודרני שלה ומגוון מרשים של חנויות, אנטליה Outmall הוא יעד פופולרי עבור מקומיים ותיירים כאחד.

הקניון מחולק לשני מפלסים, כאשר קומת הקרקע כוללת מגוון חנויות בגדים ואביזרים. המפלס העליון הוא ביתם של מגוון רחב של מסעדות, בתי קפה ודוכני מזון מהיר, כמו גם מסלול באולינג, בית קולנוע ואמפיתיאטרון חיצוני. בקניון יש גם מגרש אוכל גדול, בו המבקרים יכולים ליהנות ממגוון מאכלים בינלאומיים.

בנוסף לחנויות ולמסעדות שלה, אנטליה אאוטמול (Antalya Outmall) כוללת גם מספר אטרקציות. בקניון יש אזור משחקים לילדים, זירת החלקה על הקרח מקורה וקרוסלה. המבקרים יכולים גם ליהנות ממגוון הופעות באמפיתיאטרון, כולל מוזיקה חיה, תיאטרון ומופעי מחול.

הקניון פתוח שבעה ימים בשבוע, בין השעות 10:00-22:00. חניה זמינה בחניון התת קרקעי של הקניון, ויש גם שירות הסעות הפועל מ/אל מרכז העיר.

אנטליה אאוטמול היא מקום נהדר לעשות בו קניות ולחקור. עם מגוון רחב של חנויות, מסעדות ואטרקציות, זהו יעד אידיאלי עבור אלה המחפשים יום כיף באנטליה. בין אם אתם קונים בגדים, אוכלים משהו או נהנים מבידור, באנטליה Outmall יש משהו לכל אחד.

בוטיקים באנטליה

למי שמחפש משהו קצת יותר ייחודי, יש שפע של חנויות בוטיק באנטליה. האזור הפופולרי ביותר לבוטיקים הוא Kaleici, שם תוכלו למצוא בוטיקים עצמאיים רבים שמוכרים כל דבר, החל מבגדי מעצבים ועד תכשיטים בעבודת יד. אזור פופולרי נוסף לבוטיקים הוא לארה, שם תמצאו מגוון חנויות אופנתיות.

חנויות עתיקות באנטליה

אם אתם מחפשים משהו ייחודי באמת, אז אתה צריך לבדוק את חנויות העתיקות הרבות של אנטליה. חנויות אלה מציעות מגוון רחב של פריטים מכל רחבי העולם, החל מרהיטים ויצירות אמנות ועד תכשיטים ומטבעות. חלק מחנויות העתיקות הפופולריות ביותר באנטליה כוללות את חנות העתיקות גרנד בזאר, חנות העתיקות של הבזאר הישן וחנות העתיקות Kybele.

אנטליה היא מקום נהדר לקנות בו כל דבר, ממזכרות ועד עתיקות. בין אם אתם מחפשים חווית קנייה מודרנית או חוויית קנייה מסורתית יותר, יש משהו לכל אחד באנטליה. לכן, אם אתם מתכננים טיול לעיר התוססת הזו, הקפידו להוסיף שופינג למסלול הטיול שלכם.

מלונות באנטליה

היעד המדהים של אנטליה, הוא ביתם של כמה מאתרי הנופש היפים ביותר בעולם. בין אם אתם מחפשים חופשה רומנטית או חופשה מרגשת, לאנטליה יש מה להציע לכולם. מהיוקרה המודרנית של אתרי הנופש הרבים בעלי דירוג 5 כוכבים בעיר, ועד לקסם הנינוח של מלונות החוף שלה והתרבות הייחודית של יחידות האירוח בסגנון טורקי מסורתי, אנטליה היא המקום המושלם להירגע ולחקור.

אתרי הנופש הטובים ביותר באנטליה הם אלה המציעים את האיזון המושלם בין יוקרה לאותנטיות. בראש הרשימה נמצא מלון פארק השעשועים The Land of Legends, אתר נופש הכל כלול ידידותי למשפחות המציע שפע של פעילויות ובידור לכולם. אתר הנופש ממוקם ממש ליד פארק השעשועים המפורסם של אנטליה (Antalya), וכולל ספא מפואר, מסעדות מרובות ומגוון פעילויות, כגון קיאקים, טניס ורכיבה על סוסים.

אם אתם מחפשים משהו קצת יותר אקסקלוסיבי, Rixos Premium Belek הוא המקום להיות בו. אתר נופש מפואר זה, בדירוג 5 כוכבים, ממוקם לאורך גדות הים התיכון, ומציע מגוון רחב של שירותים ופעילויות, החל מגולף

קורסים וחוף פרטי, לטיפולי ספא ובילוי לילי. יש גם מגוון רחב של אפשרויות לסעודה, כולל מספר מסעדות א-לה-קארט, מזנון גורמה ובר חוף.

עבור אלה המחפשים חוויה מסורתית יותר, גרנד יאזיצ’י קלאב טורבן הוא הבחירה המושלמת. מלון בסגנון טורקי זה הינו ממוקם בלב ליבה של העיר העתיקה של אנטליה ( Antalya ), וכולל מבחר של שירותים, כגון ספא ומרכז בריאות, בריכת שחייה, ומועדון חוף. יש גם מגוון של מסעדות וברים לבחירה, ומיקומו הייחודי של המלון מקל עליכם לחקור את האטרקציות הרבות של העיר.

לא משנה איזה סוג של חוויה אתם מחפשים, לאנטליה יש מה להציע. מהיוקרה של אתרי הנופש המובילים בעיר ועד לקסם הייחודי של המלונות המסורתיים בסגנון טורקי, אנטליה היא היעד המושלם לכל סוג של חופשה.

כתיבת תגובה