You are currently viewing מה המחירים בטוקיו יפן?

מה המחירים בטוקיו יפן?

טוקיו היא המטרופולין הגדול ביותר ביפן ואחת הערים המאוכלסות ביותר בעולם, הידועה בהיותה מרכז פיננסי עולמי ומרכז תרבותי. למרות שזה אולי לא מפתיע שהמחירים בטוקיו נוטים להיות גבוהים יחסית בהתחשב בשפע של העיר ובמעמדה הבינלאומי, מה שעשוי להפתיע חלק מהמבקרים הוא עד כמה יקרים היבטים מסוימים של החיים בטוקיו יכולים להיות. במאמר זה נבחן את המצב הנוכחי של המחירים לצרכן בטוקיו בקטגוריות שונות, כולל דיור, תחבורה, הסעדה, קניות ובידור.

נתחיל קודם כל בנושא הדיור, שהוא ללא ספק ההוצאה הגדולה ביותר עבור כל תושב בטוקיו. על פי נתונים עדכניים של Numbeo, מסד נתונים פופולרי העוקב אחר עלויות המחיה ברחבי העולם, שכר הדירה החודשי הממוצע לדירת חדר שינה אחד במרכז טוקיו יוצא בערך 1200 עד 3000 דולר לחודש. בעוד אפשרויות זולות יותר עשויות להתקיים רחוק יותר מאזורי מרכז העיר, אנשים רבים בוחרים לגור קרוב יותר למקומות העבודה שלהם ומוציאים בהתאם מטעמי נוחות. בכל הנוגע לערכי הנכסים עצמם, סוכנות הנדל”ן Kantei מעריכה כי בית ממוצע בטוקיו עצמה יעלה מעל 850,000 דולר ומעלה! ברור שבעלות על פיסת אדמה או מגורים משלך בטוקיו יכולה להיות אתגר לא קטן מבחינה כלכלית.

הקטגוריה הבאה בה נתמודד היא תחבורה, היבט מרכזי נוסף של החיים בבירה ההומה של יפן. נסיעה ברחבי טוקיו באמצעות מערכות תחבורה ציבורית כמו מטרו/רכבת תחתית או רשת אוטובוסים דורשת בדרך כלל רכישה של כרטיס IC נטען בשם Suica או Pasmo, המעניק נסיעות ללא הגבלה בתוך אזורים ייעודיים בתעריפים משולמים מראש. סכום מוגדר של כסף המוטען בכרטיסים אלה אכן מעניק לנוסעים תעריפים מוזלים בהשוואה לתשלום כרטיסים בודדים בכל פעם; עם זאת, סקר רשת ניקיי טרנדי שנערך לאחרונה הראה ירידה תלולה להחריד בהוצאה הציבורית השנתית על כרטיסי רכבת ברחבי המדינה בגילאי 15 עד 69, מה שמרמז על כך שפחות נוסעים יפנים מוצאים צורך לנסוע באופן קבוע ברכבת. באופן מעניין, מי שכן נוהג במכוניות, במיוחד כלי רכב גבוהים יותר כמו טנדרים או רכבי שטח, צריך להתכונן מבחינה כלכלית. תחנות דלק בטוקיו ובסביבתה גובות כיום כ-435 ין יפני (4.17 דולר) לליטר עבור בנזין רגיל, ומיכל דלק יחיד עבור מנועים קטנים עוד יותר יכול לצבור במהירות הוצאות לאחר ההמרה לדולר אמריקאי. מקומות חניה בליבות עירוניות נוטים לדרוש עמלות מופקעות בשעות השיא או בלוקים של לילה שלם כדי למנוע עומסים גם כן. כדי להקל מעט על העומס, תוכניות קארפול צברו אט אט תאוצה ברחבי יפן, בין היתר הודות לאפליקציות לסמארטפונים שפותחו במיוחד כדי לחבר נהגים עם משתתפים המעוניינים לחלוק נסיעות יחד – אפשרות מועילה אם התקציב מאפשר את ההשקעה בבעלות על רכב בכלל. עם זאת, כל מי שמקווה להשתמש ברכבות, אוטובוסים, מוניות/נסיעות שיתופיות, מכוניות שכורות או אופניים אישיים חייב להישאר מוכן לעליות מחירים קבועות בהמשך הדרך. ממשלת מטרופולין טוקיו הודיעה לאחרונה על כוונתה ליישם העלאת תעריפים קבועה חדשה ב-1 באפריל בשנה הבאה, ולהעלות את מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית ל-830 יו’ לנסיעה למבוגר ללא יוצא מן הכלל. כל עוד הצרכים היומיומיים של אדם כרוכים בהתניידות איכשהו, תחבורה נשארת נטל כלכלי פוטנציאלי בכל עיר גדולה, אפילו בטוקיו עצמה.

עכשיו בואו נדבר על מטבח, אולי אחת החוויות המהנות ביותר שכל אחד יכול לחוות. תרבויות, מרכיבים, טעמים, מרקמים שונים – קיים משהו טעים כמעט לכל בלוטות טעם! אבל אפילו בגן העדן הגורמי של יפן, טוקיו, אכילה בחוץ מציבה סיכונים מעבר לפינוק יתר וחששות מבעיות עיכול. כאשר שוקלים סשימי דגים נאים או בטן סלמון שרופה מגשי סושי במסעדה נחמדה המכונה “ריוטי”, הלקוחות עשויים לשלם מינימום ממוצע של 10,000 ין (95 דולר) ליחידה, על פי הערכות האתר של GoNavi, והמספר הזה מטפס למספרים דו-ספרתיים עבור מנות ניגירי אמיתיות של אומקאסה (בחירת השף), תלוי במיקום, ביוקרה ובתוכן. פירות ים איכותיים לא באים בזול אחרי הכל! בקצה השני של הספקטרום נמצאים מוסדות צנועים יותר המציעים אוכל רחוב ומשקאות מזדמנים, אם כי חנויות מתמחות המוקדשות אך ורק לצריכת אלכוהול או שיפודים בשעות הלילה המאוחרות אינן בדיוק נמוכות בשום אופן. המפגשים החברתיים האלה, המכונים ביחד נומיהודאי (nomihoudai) או ברי “שתו כל מה שאתם יכולים” (drink all you can), כוללים תפריטים קבועים מראש הכוללים חטיפים שנועדו ללוות לגימות של סאקה וליקרים.

מקומות לינה: מלונות זולים ואכסניות במרכז טוקיו יכולים לנוע בין 50 ל-150 דולר ללילה, בעוד שמלונות ואתרי נופש יוקרתיים יכולים בקלות לעלות על 400-500 דולר ומעלה לערב. סוויטות מפוארות מסוימות עשויות לדרוש מחירים החל מחמש עד שש ספרות ללילה לאורחים המעוניינים להתפנק בשפע מוחלט. נכסים המוצעים באתר Airbnb מציגים גם אפשרויות, אם כי בכפוף לזמינות, בהתבסס על הגבלות עונתיות שנאכפו מאז 2018 על השכרה לטווח קצר.

אטרקציות ופעילויות: אתרי תיירות פופולריים ברחבי טוקיו בדרך כלל דורשים דמי כניסה על בסיס קבוצת גיל ו / או אתר, אך חלק מהמוזיאונים מציעים כניסה מוזלת בימים מסוימים בשבוע. שירותי אוטובוס הופ-און-הופ-אוף ליום אחד מספקים פרשנות קולית למטיילים זרים המעוניינים בסיורים מודרכים ברחבי מרכז העיר, בעלות של כ- 3,300 JPY (30 דולר) כל אחד למבוגרים ולילדים מגיל ארבע ומעלה. אירועים עונתיים דורשים לעתים רכישת כרטיסים נפרדת, כגון פסטיבלי זיקוקי דינור בקיץ שבהם הצופים מתחרים על מקומות ישיבה על סירות כדי להתפעל מהארות השמיים עוצרות הנשימה מנקודות עגינה לצד הנהר. לחלופין, טיולי הליכה בשיטת עשה זאת בעצמך בשכונות עשירות באופי כמו יאנאקה (Yanaka), שימוקיטאזאווה (Shimokitazawa) ואוטסוקה (Otsuka) מספקים הזדמנויות לחקור בוטיקי אופנה מקומיים, שווקים מסורתיים, מקדשים דתיים ומקדשים, כמו גם שפע של בתי קפה ומסעדות.

טיפול קמעונאי: קניונים כמו Ginza Six ו-Omotesando Hills מאכלסים מותגים מוכרים ברחבי העולם לצד אתרי דגל הנושאים פריטים ייחודיים שאינם נמכרים במקומות אחרים. חנויות כלבו כגון Takashimaya, Mitsukoshi, Isetan, Sogo ו- Marui מתהדרות לעתים קרובות בקומות מרתף המציגות ממתקים ארוזים, עלי תה, סאקה, כלי מטבח שונים ורעיונות אחרים למזכרות במחיר סביר אם תרצה. רשתות מכשירי חשמל אלקטרוניים מיוחדות BIC Camera ו- Yodobashi Camera מחזיקות מוצרים שימושיים הן בארץ והן בחו”ל, אם כי קונים הזקוקים לסיוע בהחזרה או אחריות מיצרנים מערביים צריכים לנקוט משנה זהירות לפני ביצוע רכישות אלקטרוניקה משמעותיות בתוך יפן. רוכלים הפזורים ברחבי הרובעים מוכרים גם מוצרי אנימה, ערכות חטיפים אומייאז’ ותכשיטים לפסטיבלים כדי לספק מתנות מושלמות, אך הקונים חייבים לנהל משא ומתן יעיל מספיק כדי להבטיח עסקאות טובות.

כתיבת תגובה