You are currently viewing בורג’ ח’ליפה הבניין הגבוה בעולם

בורג’ ח’ליפה הבניין הגבוה בעולם

בורג ‘ח’ליפה הוא הבניין הגבוה ביותר בעולם, המתנשא לגובה מרשים של 828 מטר (2,717 רגל). ממוקם בדובאי, איחוד האמירויות הערביות, בורג ‘ח’ליפה הוא פלא אדריכלי שהפך לסמל של השאיפה וההתקדמות של העיר.

בורג ‘ ח’ליפה תוכנן על ידי האדריכל הנודע אדריאן סמית ‘, אשר קיבל השראה מפרח המדבר, Hymenocallis. עיצוב הבניין הוא שילוב של אדריכלות אסלאמית מסורתית וטכנולוגיה מודרנית. הבניין מורכב משלושה אגפים, שלכל אחד מהם עיצוב ייחודי משלו. המגדל המרכזי הוא הגבוה ביותר, ושני האגפים מעט קצרים יותר.

בורג ‘ח’ליפה הוא הישג של הנדסה ובנייה. הבנייה ארכה יותר מ-22 מיליון שעות אדם, ותהליך הבנייה היה מורכב להפליא. הבניין מורכב מיותר מ-26,000 חתיכות פלדה, והבסיס מורכב מיותר מ-200,000 מטרים מעוקבים של בטון. הבניין מצויד גם בחידושים האחרונים במערכות בטיחות אש ואבטחה.

בורג ‘ ח’ליפה הוא אטרקציה תיירותית פופולרית, והמבקרים יכולים לספוג את הנופים עוצרי הנשימה של דובאי ממרפסת התצפית בקומה ה -124. מרפסת התצפית היא הגבוהה בעולם, והמבקרים יכולים ליהנות מנוף של 360 מעלות של העיר.

בורג’ ח’ליפה הוא גם ביתם של מגוון רחב של מסעדות, חנויות ומקומות בילוי. הבניין הוא ביתה של המסעדה הגבוהה בעולם, At.mosphere, הממוקמת בקומה ה-122. הבניין כולל גם את מועדון הלילה הגבוה בעולם, Armani/Prive, הממוקם בקומה ה-144.

הבורג’ ח’ליפה הוא סמל לשאפתנות ולקידמה של דובאי. הבניין הוא עדות למחויבותה של העיר לחדשנות ולמצוינות. זהו סמל לנחישותה של העיר להיות מובילה בכלכלה העולמית.

ביקור בבורג ‘ח’ליפה הוא חוויה שאסור לפספס. השיגו את הכרטיסים שלכם עכשיו ותיהנו מנופים עוצרי נשימה של דובאי מהבניין הגבוה בעולם.

כתיבת תגובה