You are currently viewing סקירה של שוק הנדלן בדובאי ב2023

סקירה של שוק הנדלן בדובאי ב2023

יזמים חשפו השנה שיא של 9 מיליארד דולר של נכסים חדשים בדובאי והם מתכוננים להתחיל לעבוד על מיליארדים נוספים, מה שמדגיש את עמידותה בפני המשבר שהוציא רבות מענקיות הנדל”ן של האמירות.

השוק מראה כעת סימני התאוששות חזקים.

כמה אנליסטים מעריכים ששוק הנדל”ן בדובאי עשוי לצמוח בכ-10% בשנה בחמש השנים הקרובות ולהגיע ל-120 מיליארד דולר עד 2020.

משמעות העסקאות החדשות השנה היא שסך עסקאות הנדל”ן המסחרי של האמירות עלה על 50 מיליארד דולר לראשונה מאז 2008. מגזר הנדל”ן מהווה כ-8% מכלכלת דובאי, הנשענת על מסחר ותיירות.

“השוק עדיין מצליח. המכירות עדיין חזקות ואנשים מוציאים כסף. יש מצב רוח חיובי בשוק”, אמר חאלד האולדר, מנכ”ל TAK שיווק ויחסי ציבור בדובאי, שעוזר לארגן עסקאות נדל”ן לקונים ולמוכרים.

חברת הבנייה דרייק אנד סקול אינטרנשיונל גייסה 274 מיליון דולר מרישום מניותיה לשוק הפיננסי של דובאי בחודש מאי.

מחירי בתי היוקרה בדובאי עלו ב-18 החודשים האחרונים, על פי נתונים של Jones Lang LaSalle, חברת ייעוץ נדל”ן בינלאומית מובילה, ושל Business Monitor International, העוקב אחר עסקאות מכירה.

מחירי הנכסים הממוצעים למגורים, מנוכי אינפלציה, עלו השנה ב-8.4% ל-1,998 דירהם (542 דולר) למ”ר, לאחר עלייה של 10% ב-2013, כך עולה מהנתונים.

עם כל כך הרבה פיתוחים חדשים שאמורים להסתיים בשנים הקרובות, מחירי הנכסים בדובאי יכולים להמשיך לעלות בשנתיים-שלוש הקרובות, אמר מג’יד אל ע’ורייר, יו”ר Emaar Properties, היזם הגדול ביותר בדובאי.

הוא הזכיר את התוכניות של Meraas, שבנתה את בורג’ ח’ליפה, המגדל הגבוה בעולם, לבנות את הקניון הגדול בעולם ואת אתר הנופש התיירותי הגדול ביותר בדובאי, ואת הפיתוח מחדש המלא של רובע החוף על ידי אמאר וחברת הנדל”ן Damac.

פיתוח האזור הופסק בשנת 2008 כאשר מחירי הנכסים התרסקו. אמאר ודמאק מתכננים להתחיל לעבוד שוב על מספר פרויקטים, כולל קניון האמירויות ופרויקט דירות בשווי 2.6 מיליארד דולר בקטע הצפוני של אי הדקלים.

דובר מטעם DAMAC אמר כי החברה מוכרת כמה יחידות בשלב הראשון של The Lakes, חוף פרטי וקהילת גולף שהיא מתכננת לפתח בקטע הצפוני של אי הדקלים.

בנקס

סך ההשקעה בנדל”ן על ידי יזמים מסחריים השנה צפוי להגיע לרמת שיא של כ-45 מיליארד דירהם, מעריכים אנליסטים בתעשייה, חלק גדול ממנה מיועד לדובאי ולפרבריה הקרובים.

רובו צפוי ללכת לכיוון בניית נכסים למגורים ומסחר כדי לענות על עלייה בביקוש מפרויקטים חדשים שצפויה להגיע מהפתיחה המתוכננת של יריד אקספו 2020 העולמי בדובאי ואיחוד האמירויות הערביות המארח את טורניר הכדורגל של גביע העולם בכדורגל בשנת 2022, אמר אל גורייר.

הוא צופה שהמומנטום הנוכחי בשוק יימשך בשנה הבאה עם כ-30% מחוזי הבנייה שניתנו לפרויקטים חדשים שכבר הושלמו או בשלב טרום הבנייה.

לסיום:

מכירת האג”ח של Emaar ביום רביעי כוללת סוקוק לחמש שנים בשווי 650 מיליון דולר ב-8 במאי 2019 ומתקן תלת-שנתי בשווי 650 מיליון דולר שתוקפו יפוג ב-9 ביוני 2016.

ה-sukuk, שעלותו 650 מיליון דולר, יתמחר ביום חמישי במרווח של 160 נקודות בסיס על פני מיד-סוויפ, הסוף ההדוק של הכוונת מחירים של בין 150 ל-170 נקודות בסיס. העסקה צפויה להיות מדורגת A3 על ידי שירות המשקיעים של מודי’ס ו-A על ידי Standard and Poor’s.

המתקן לשלוש שנים יתמחר במרווח של 140 נקודות בסיס על פני מיד-סוויפ, הקצה ההדוק של הנחיית מחירים של בין 140 ל-145 נקודות בסיס.

ההכנסות מסוקוק ישמשו למימון מחדש של הלוואה לשבע שנים בסך 650 מיליון דולר, שמתומחרת ב-250 נקודות בסיס על פני אמצע ההנפקה באוקטובר, ולמטרות תאגידיות כלליות, אמר אמאר בהצהרה ביום רביעי.

בהצהרה נפרדת של מלווה המשכנתאות Amlak Finance נאמר כי הלוואת המשכנתא בחרה למסגרת הלוואה מסתובבת לטווח ארוך עם טנור של שבע שנים.

כתיבת תגובה