You are currently viewing הכל על קפה ערבי ארביקה

הכל על קפה ערבי ארביקה

קפה ערבי מתייחס לגרסה בטעם מפואר של קפה שנרקח מפולי קפה ערביקה והיא אחד משני המינים הבולטים של פולי הקפה, אחר הוא רובוסטה. מעובד בקפידה בגובה שנע בין 1,200 מטר ל -1,500 מטר, קפה אראביקה מהווה כ- 80% מייצור פולי הקפה בעולם ונחשב ליוצא דופן בשל טעמו ואיכותו המעולים. ברוב מדינות ערב ברחבי המזרח התיכון, הגשת קפה היא חלק חשוב מהכנסת האורחים והמסורת החמה שלהן. למעשה, הם פיתחו את הדרך הייחודית שלהם לבשל ולהכין את הקפה.

Arabian Coffee, Arabic Coffee Pots

בואו נגלה 5 עובדות מעניינות על קפה ערבי.

הִיסטוֹרִיָה: האמונה שמקורם באתיופיה, לקפה יש היסטוריה ארוכה עוד מהמאה ה -9. מקור הקפה מיוחס במידה רבה לקאלדי – רועה עזים, שהבחין לראשונה ברמת האנרגיה העזית המוגברת עם לעיסת פירות יער מסוימים. בהתבסס על המידע של קלדי, אב המנזר המקומי עשה ניסויים בשימוש בפירות יער אלה, שבסופו של דבר התברר כמשקה ממריץ. היא עשתה את דרכה לאזורים במזרח התיכון ובצפון אפריקה במאה ה -15, ובהמשך היא נסעה לאיטליה ואזורים אירופיים אחרים כמו גם לאמריקה. כיום, קפה נצרך באופן נרחב ברחבי העולם וזוכה לשבחים מיוחדים על טעמו העשיר וטעמו המפתה.

הכנה:

למרות שכונה פה אחד כקפה ערבי, הוא מסווג לשניים: קפה אל-קהווה (קפה סעודי)או בסגנון טורקי. בעוד שמכינים את קהווה באמצעות פולים צלויים בכבדות, מכינים קפה טורקי עם פולי קפה ערביקה קלויים וטחונים דק. באיחוד האמירויות הערביות, זה נקרא בעיקר ח’גי. את פולי הקפה ניתן להשיג בסופרמרקטים, בשווקים ואפילו בקניונים. אם כבר מדברים על הכנתו, הוא עשוי בעיקר בסיר קפה מסורתי, דהיינו דאללה. ניתן להשתמש בהכנת מגוון פריטים כמו הל, ציפורן וזעפרן, בנוסף לפולי קפה ערבים טחונים גס. מוסיפים קפה טחון ואחריו הל וציפורן למים הרותחים. לאחר 10 דקות הסירו אותו מהאש והניחו לפולי הקפה הטחונים להתייצב. ואז מסננים ומעבירים את הקפה המהביל לבקבוק תרמוס.

Need Coffee ASAP

עובדות תזונתיות

: כוס קטנה של קפה ערבי מבושל כמעט ללא קלוריות או שומן. כמו כן, אף על פי שקפה ערבי אינו מכיל פחמימות, צריכת קפה עם סוכר או שמנת בהחלט תשקף את רמות הפחמימות שלו.

יתרונות בריאותיים

מחקרים עיקריים מראים כי צריכת קפה ערבי יכולה למזער את הופעתם של מחלות כה הרסניות כמו סוכרת מסוג II, דמנציה, מחלות לב ואפילו סוגים מסוימים של סרטן. עם זאת, הקפידו על נטילת קפה בכמות בינונית בשל נוכחותו של קפאין, אשר בתורו יכול לגרום לסיבוך כלי הדם. כמו כן, אנשים עם מצבים כמו לחץ דם גבוה ונדודי שינה צריכים להימנע או לצמצם את צריכת הקפה.

כְּלָלֵי הִתְנַהֲגוּת

מושרש במנהגים ואירוח, הקפה הערבי מוצא מעמד בולט בחגים ערבים מסורתיים,
באירועים מיוחדים כמו הרמדאן ועיד,
ואפילו במהלך מפגשים חברתיים כמו גם פגישות עסקיות.
זה לא רק ייחודי מבחינת ההכנה שלו אלא גם להגשתו ואופן ההתענגות שלו.
פינג’ן- כוס חמודה אך זעירה ועדינה – משמשת להגשת קפה ערבי.
לכל היותר הוא יהיה רק חצי מלא, ועל האורח לשתות לפחות כוס קפה ערבי,
אם כי המנהג הוא לצרוך שלוש כוסות.

הכתבה נכתבה בשיתוף בלוג קפריסין

 

כתיבת תגובה