You are currently viewing האזורים הכי טובים בדובאי

האזורים הכי טובים בדובאי

בתוך כמה עשורים הפכה העיר הגדולה ביותר באיחוד האמירויות הערביות (איחוד האמירויות הערביות) בצורה קסומה מכפר דייגים וגידול פנינים לאחת המטרופולינים המודרניים ביותר בעולם. לעתים קרובות משמש רק כתחנת ביניים בין טיסות ארוכות טווח, דובאי מציעה קסם ערבי בין המדבריות והסוקים (השווקים), אך רוב המטיילים מגיעים לכאן בגלל מזג האוויר החם (שהולך ויוקד ממאי עד אוקטובר), תושבים דוברי אנגלית וקניונים בסגנון מערבי, תעריפי מלונות תחרותיים מאוד ושפע פעילויות מגלישת דיונות ועד פארקי מים (הטובים במיוחד למשפחות).

היא משתרעת על 40 ק”מ לאורך האדמה הצרה, השטוחה והצחיחה משדה התעופה למרינה של דובאי – ועדיין מחוברת במטרו המצוין – העיר עמוסה במקומות לינה בכל טווחי המחירים. רוב המלונות מודרניים, יוקרתיים ותמורה טובה, אך ניתן למצוא גם כמה עם קסם היסטורי בולט בסגנון ערבי וכמה בתי הארחה בוטיקיים. עם זאת, מומלץ מעט מאוד מקומות במחיר תקציב.

סירה לוקחת נוסעים בעלות דרהם בודד לנוסע באזור השווקים בדריה.

מלונות המשרתים את השוהים זמן קצר בין הטיסות ממוקמים בסמוך לשדה התעופה ובשכונה הדיירה הסמוכה והאותנטית יותר. אפילו טוב יותר לשהייה קצרה (או ארוכה יותר) הוא האזור הכריזמטי סביב נחל דובאי (הדומה לנהר). לצד נתיב המים ההוא נמצאים המחוזות הקסומים וההיסטוריים אל-פאחידי ואל-סיף, ששופצו באופן מהותי. בקרבת מקום, ועם שילוב מושך של ערב העתיקה ודובאי החדשה, נמצאים האזורים בור דובאי ובור ג’ומאן.

דובאי של ימינו משתרעת רחוק יותר מדרום-מערב ומכילה מחוזות ייעודיים עם שמות לא מרגשים כמו ביזנס ביי, דובאי מדיה סיטי ודובאי אינטרנט סיטי. אזורים אלה – ובמיוחד המרינה המסוגננת של דובאי – מלאים במשרדים רבי קומות, מלונות 5 כוכבים ודירות מהשורה הראשונה. חופים עם מלונות ואתרי נופש ידידותיים למשפחה הפונים לחולות לבנים מנצנצים ולמים כחולים מזכוכית נוצרו במינה סייהי ולאורך קו החוף של העיר הנקרא ג’ומיירה. האי היוצא מן הכלל, פאלם ג’ומיירה, יוצא לים ובו כמה מאתרי הנופש הכי שווים על פני כדור הארץ.

האזור הטוב ביותר בדובאי לאטרקציות דאון טאון [האזור של הבורג’ חליפה]

נסיעה לאטרקציות יכולה לקחת חלק נכבד מכל יום יקר, ולכן הגיוני להישאר באזור מרכזי ומחובר היטב באמצעות התחבורה הציבורית. הפרבר הוותיק יותר של העיר דובאי בור דובאי מציע אטרקציות משלו, כגון סוקים (שווקים) אותנטיים. זה נוח גם לנחל דובאי, שמרופד בסירות מסורתיות ו’מסעדות צפות ‘, ולשכונות ההיסטוריות אל פאחידי ואל סיף. למקומות רחוקים יותר, ישנן מספר תחנות לשירות המטרו, שהוא נרחב, נוח ואמין. אחרת, הרחובות רצופים במוניות זולות ומדידות.

האזור הטוב ביותר בדובאי לחיי לילה: מרינה של דובאי

דובאי גמישה יותר מרוב מדינות האזור בנוגע לאלכוהול, אך לרשויות אין סובלנות כלפי שכרות ציבורית ונהיגה בשתייה. בירה, יין ובעיקר משקאות חריפים הם מהיקרים ביותר על פני כדור הארץ בגלל מיסים מקומיים, ובעיקר מוגשים רק בברים או במסעדות מורשות בבתי מלון או במועדוני לילה. כמה מהברים הכי היפים בעיר ומועדוני הלילה הטרנדיים ביותר נמצאים על גגות הקומות הגבוהות לאורך המרינה האקזוטית של דובאי.

Dubai, Marina, Arab, United, Emirates, Uae, Skyline
המרינה בדובאי

האזור הטוב ביותר בדובאי לאוכל ומסעדות: Jumeirah Beach Residence (JBR)

רבים מהביסטרואים עטורי הפרסים והפופולריים ביותר נמצאים בבתי מלון ובאתרי נופש בהם התפריטים ארוכים, המחירים גבוהים ושירותים ברמה עולמית. בין מספר המסעדות התאילנדיות, ההודיות והיפניות, עדיין ניתן לנסות מאכלים מזרח תיכוניים – אפילו ב”נווה מדבר “משוחזר עם מופעי ריקודי בטן. הבחירה הטובה ביותר במסעדות, עם אטרקציה נוספת של סביבה על חוף הים, היא לאורך הרחובות הראשיים בין JBR למרינה של דובאי.

האזור הטוב ביותר בדובאי למשפחות: Jumeirah Beach Residence JBR

דובאי מציעה מגוון פעילויות יוצא דופן למשפחות – מלגולנד ועד פארק המים Aquaventure – ורבים נמצאים במרחק נסיעה קצרה במונית מהחוף המקסים ב- JBR. רוב המלונות ואתרי הנופש ב- JBR מציעים שירותים ידידותיים למשפחה כמו בריכת ילדים, מועדון ילדים ומגרש משחקים, והם נמצאים במרחק הליכה קצר ממגוון מדהים של מסעדות (ראה לעיל). כדי לחקור רחוק יותר, שירות חשמלית מסתובב באזור ובמרינה של דובאי, ומתחבר למטרו ברחבי העיר.

האזור הטוב ביותר בדובאי לחופים: Jumeirah Beach Residence JBR
קו החוף המורחב של העיר שנקרא ג'ומיירה כולל כמה חופים ציבוריים בתוספת אחד שנמצא על ידי אתרי נופש לאורך האזור המכונה באופן חופשי JBR. כולם מציעים מים רגועים וחול לבן ונקי, אך היזהרו מגאות קרע - לכן שטו בין הדגלים במקום בו מצילים מצילים. מה שמוסיף לאטרקציה של JBR הם מגוון המקומות לאכול (ראה קודם) והחשמליות שמסתובבות באזור והמרינה של דובאי ומתחברות למטרו ברחבי העיר.
האזור הטוב ביותר בדובאי לפעילויות בחיק הטבע: Jumeirah Beach Residence JBR
כמה אתרי נופש מסביב לאזור JBR מציעים ספורט ימי החל ממגלשי סקי ומצנחי רחיפה ועד סירות משוטים וקיאקים, אך הבחירה אינה רחבה או משתלמת כמו באלי או תאילנד. ניתן לארגן פעילויות אחרות הקשורות יותר לאזור הערבי, כגון בלוני אוויר חם, רכיבה על אופניים וטיולי גמלים, באמצעות מלונות וסוכנויות נסיעות. אלה כוללים העברות מכל מלון בדובאי.
האזור הטוב ביותר בדובאי להיסטוריה: אל פאחידי
הרובע העתיק ביותר בדובאי שופץ בכבדות אך עדיין שומר על קסם חביב. מבוך הנתיבים נטול הרכבים להפליא מוביל לבניינים בסגנון ערבי של "לבני בוץ" ומגדלי רוח. רבים הוסבו להפליא לגלריות מזמינות, מוזיאונים, כמו גם בתי הארחה ובתי קפה המבוססים על חצרות. התחילו לחקור את האזור במרכז שייח 'מוחמד להבנת תרבות.
האזור הטוב ביותר בדובאי לאווירה ותרבות: נחל דובאי
שני הצדדים של נחל דובאי - הדומה לנהר אך הוא למעשה מוצא של הים - משלבים יפה את ערב העתיקה עם דובאי המודרנית. מלונות יוקרתיים, כמו גם מסלול גולף ופארק מורחב, מתחרים על חזית מים יקרה עם רציפים לסירות דהוא מסורתיות וטרמינלים למוניות מים אברה - כולם מציעים קסם היסטורי וקו רקיע מרתק. הכי נהנים בשביל ללא רכב בין מלונות שרתון ורדיסון בלו.
האזור הטוב ביותר בדובאי לשווקים: דיירה
אחד הרובעים העתיקים והאטמוספריים ביותר הוא ביתם של כמה סוקים (שווקים), שבהם כמעט הכל נמכר - אם כי גם אחרים מסתתרים לכאורה לאורך סמטאות צרות המתמחים בתבלינים וזהב. הסוקס בדרך כלל אותנטי יותר בשעות הבוקר המקררות יותר. התמקחות היא חובה, אך שימו לב: שעונים ותיקים 'מעצבים' יהיו מקוריים מפוקפקים.
האזור הטוב ביותר בדובאי לקניונים: מרכז העיר [דאון טאון]

Burj Khalifa, Emirates, Dubai, Uae, Architecture בניין בורג' חליפה.
אמירטיס, תיירים וגולים פשוט אוהבים קניות - ויותר מכך בקניונים מודרניים מאשר בשווקים המסורתיים. מרבית הקניונים בדובאי הם מאסיביים - לעתים קרובות באופן גורף - וכוללים בתי קולנוע, ארקדות משחקים ומגרשי אוכל עצומים. בקצה מרכז העיר, בקניון דובאי, ככל הנראה הגדול בעולם, יש גם החלקה על החלקה על הקרח, אקווריום ואפילו שלד דינוזאורים אמיתי בגודל מלא. מרכז העיר נמצא באמצע הדרך לאורך דובאי ומחובר היטב באמצעות המטרו לאפשרויות הקולוסאליות והעולמיות האחרות כמו קניון האמירויות וקניון WAFI.
האזור הטוב ביותר בדובאי לתחבורה: דיירה
כמעט כולם מגיעים לדובאי בדרך האוויר ומי שנשאר זמן מה כנראה ישתמש במטרו שימושי מאוד שנמשך משדה התעופה למרינה של דובאי (ומחוצה לה). Deira שימושי במיוחד משום שהוא: (1) נמצא במרחק של כמה קילומטרים במונית או במטרו משדה התעופה (אך לא מושפע מרעש המטוס), (2) יש כמה תחנות מטרו, כולל צומת בכיכר יוניון לשני הקווים, (3 ) קרוב לנחל דובאי, שלאורכו מוניות מים אברתיות מסורתיות מתחברות לאזורי בור דובאי ואל פאחידי, ו (4) עמוסה במוניות, שכולן מדודות וזולות.
האזור הרומנטי ביותר בדובאי: האי פאלם ג'ומיירה


כמה מהמלונות ואתרי הנופש הריטיים והיקרים ביותר על פני כדור הארץ פרוסים על פני האי המדהים הזה, שנעשה מעשה ידי אדם וצורתו ככף יד. הרוב מציעים אירוח אינטימי, כולל סוויטות עם ג'קוזי, נוף נהדר ואוכל רומנטי לאורך קו החוף, שמלכותי במיוחד עם השקיעה. האי הוא גם רק נסיעה קצרה במונית, או במונורייל ובחשמלית, לחופים הלבנים-אבקתיים במינה סייהי ובג'ומיירה ביץ 'רזידנס (JBR), וכל הבוטיקים, הברים ומועדוני הלילה לאורך המרינה האופנתית של דובאי.
האזור הטוב ביותר לסופש ראשון בדובאי: בור ג'ומאן
אזור המגורים בעיר התחתית הזה נמצא במרחק נסיעה קצר בלבד במונית או במטרו משדה התעופה, דבר שיכול להיות חשוב מכיוון שנראה כי כל כך הרבה טיסות מגיעות / יוצאות בשעות איומות. Bur Juman נמצא בנוחות בין דובאי המודרנית, עם כל הקניונים והביסטרו שעל החוף, לבין האזורים הישנים יותר של נחל דובאי (מרופדים בסירות מסורתיות ו'מסעדות צפות ') ודיירה (עמוס בשווקים). הרובע המורחב הזה גם לא עמוס באנשים כמו החלקים העתיקים יותר של העיר או סתום בתנועה כמו החלקים החדשים יותר. אטרקציות נוספות הן הקניון המעולה, שפע של בתי אוכל מהירים מוכרים ונוחות של המטרו המצוין, כולל צומת לשני הקווים.

כתיבת תגובה