You are currently viewing אוכל באיסטנבול מחירים אוכל רחוב ומסעדות

אוכל באיסטנבול מחירים אוכל רחוב ומסעדות

איסטנבול היא עיר תוססת ומרגשת עם מגוון רחב של מסעדות ואוכל רחוב. בעיר יש משהו לכל אחד, ממטבח טורקי מסורתי ועד מנות בינלאומיות. עם המיקום הייחודי שלה בין אירופה לאסיה, איסטנבול היא יעד נפלא עבור חובבי אוכל ומטיילים בתקציב נמוך כאחד. במאמר זה נחקור את מחירי המזון הממוצעים במסעדות איסטנבול ואוכל רחוב, כך שתוכלו לתכנן את התקציב שלכם בהתאם.

5 TL לירה טורקית=שקל אחד בערך אחרי עמלות המרה.

doner kebab, shawarma, kebab shop

דונר קבב באיסטנבול

העלות הממוצעת של ארוחה במסעדה מזדמנת ב איסטנבול היא סביב 25 TL (לירה טורקית) או $5 USD. עלות זו כוללת מנה ראשונה, מנה עיקרית ומשקה קל. במסעדות יוקרה, העלות הממוצעת של ארוחה היא סביב 70 TL ($13 USD) או יותר.

כשמדובר באוכל רחוב, תוכלו למצוא הכל, החל מקבב, פידס (פיצה בסגנון טורקי) ובורק (מאפה מתובל) ועד דנר (סוג של קבב), סימיט (סוג של בייגל טורקי) וקוקורץ’ (סוג של מעי כבשים בגריל). העלות הממוצעת של ארוחת אוכל רחוב ב איסטנבול היא סביב 7-15 TL ($1.25-$2.75 USD).

אם אתם מחפשים חטיף מהיר, תוכלו למצוא הרבה דוכני אוכל קטנים שמוכרים פריטים כמו בורק (סוג של מאפה), סימיט (סוג של בייגל טורקי) וקוקורץ’ (סוג של מעי כבשים בגריל). העלות הממוצעת של חטיף מהיר ב איסטנבול היא סביב 4-7 TL ($0.75-$1.25 USD).

אם אתם מעוניינים לטעום כמה מהמאכלים המקומיים המפורסמים של איסטנבול, תוכלו למצוא מנות מסורתיות כמו קפטה (köfte – קציצות), מאנטי (manti – כיסונים טורקיים) ופילאב (pilav – פילאף אורז). העלות הממוצעת של ארוחה טורקית מסורתית ב איסטנבול היא סביב 20-30 TL ($3.50-$5.50 USD).

המחירים של הסטייקים באיסטנבול מצחיקים ויש הרבה מקומות שאתם יכולים למצוא סטייק טוב ב30-50 שקלים.

סטייק על האש

למי שמעדיף פירות ים, באיסטנבול יש שפע של אפשרויות טעימות. תוכלו למצוא הכל, החל מדגים בגריל וכלה במנות עם קלמרי, מולים ושרימפס. העלות הממוצעת של מנות פירות ים ב איסטנבול היא סביב 30-50 TL ($5.50-$8.75 USD).

fried chicken on white ceramic plate

לבסוף, אם אתם מחפשים משהו מתוק, תוכלו למצוא מגוון קינוחים באיסטנבול. מבקלאווה וקונפה (סוג של מאפה) ועד גלידה טורקית ומעדנים טורקיים מסורתיים, העלות הממוצעת של קינוח באיסטנבול היא סביב 6-15 TL ($1.25-$2.75 USD).

לסיכום, מחירי המזון הממוצעים במסעדות באיסטנבול ובאוכל רחוב משתנים מאוד בהתאם לסוג האוכל שאתם מחפשים. באופן כללי, אתה יכול לצפות לשלם בכל מקום בין 25 TL ($ 5 USD) עבור ארוחה במסעדה מזדמנים ל 6-15 TL ($ 1.25 – $ 2.75 USD) עבור פינוק מתוק. לא משנה איזה סוג של אוכל אתם מחפשים, איסטנבול בטוח שיהיה לה משהו שיספק את בלוטות הטעם שלכם.

מזון באיסטנבול מחירים – סקירה כללית של עלות אכילה בחוץ

אכילה בחוץ באיסטנבול יכולה להיות דרך נהדרת לחוות את התרבות והמטבח המקומיים. יש משהו לכל אחד בעיר התוססת הזו, ממנות טורקיות מסורתיות ועד מטבח בינלאומי. עם זאת, עלות המזון באיסטנבול יכולה להשתנות במידה רבה, תלוי לאן אתה הולך. במדריך זה נספק סקירה כללית של עלות המזון ב איסטנבול, כולל מחירי המסעדות ומאכלי הרחוב.

מסעדות באיסטנבול

עלות האוכל בחוץ באיסטנבול יכולה להשתנות מאוד, תלוי לאן אתה הולך. עבור ארוחה מזדמנת, קבב בסיסי או lahmacun (לחם שטוח טורקי עם בשר טחון) יעלה בסביבות 10 TL (לירה טורקית) במסעדה בצד הרחוב. לארוחה קצת יותר מפנקת, ארוחת ערב בת 3 מנות במסעדה בינונית תעלה בסביבות 50-70 TL לאדם.

לחוויית גורמה אמיתית, מסעדות יוקרה באיסטנבול יכולות לגבות עד 200 TL לאדם עבור ארוחה בת 3 מנות. כדאי גם לציין שרוב המסעדות מוסיפות דמי שירות של כ-10% לחשבון, אז הקפידו לקחת זאת בחשבון בתקציב שלכם.

אוכל רחוב באיסטנבול

אוכל רחוב הוא חלק חיוני מהתרבות הקולינרית של איסטנבול וזו דרך נהדרת לטעום את המנות המקומיות בשבריר מהעלות של ארוחה במסעדה. העלות של אוכל רחוב באיסטנבול היא בדרך כלל סבירה מאוד, עם ארוחה טיפוסית עולה סביב 5 – 15 TL.

אחת ממנות אוכל הרחוב הפופולריות ביותר באיסטנבול היא ה-simit, סוג של לחם עגול מכוסה בשומשום. ניתן לקנות את Simit מרוכלים ברחוב תמורת 2 TL בלבד, ולעתים קרובות הוא מוגש עם גבינה או ריבה. מנה פופולרית נוספת של אוכל רחוב היא pide, סוג של לחם שטוח עם גבינה ובשר. Pide הוא בדרך כלל סביב 10 – 15 TL והוא אופציה נהדרת לארוחה מהירה וזולה.

red and white food cart on gray pavement
דוכן סימיט באיסטנבול

משקאות באיסטנבול

משקאות באיסטנבול יכולים גם להשתנות מאוד במחיר. בירה בבר או במסעדה תעלה בדרך כלל בסביבות 10-15 TL, בעוד שכוס יין יכולה להיות עד 25 TL. משקאות קלים ומים בבקבוקים הם בדרך כלל הרבה יותר זולים, עם בקבוק מים של 0.5 ליטר שעולה בסביבות 2 TL.

למשקה טורקי מסורתי, נסו את איירן, סוג של משקה על בסיס יוגורט. Ayran הוא בדרך כלל סביב 3 TL והוא דרך מרעננת להתקרר בחודשי הקיץ החמים.

מסקנה

בסך הכל, עלות המזון באיסטנבול יכולה להשתנות מאוד בהתאם לאן אתה הולך ואיזה סוג של מזון אתה אוכל. אם יש לכם תקציב מוגבל, אוכל רחוב הוא דרך נהדרת לטעום את המנות המקומיות מבלי לשבור את הבנק. לחוויה מפנקת יותר, מסעדות יוקרה יכולות להציע חווית סעודה גורמה במחיר גבוה יותר. עם זאת, לא משנה מה התקציב שלכם, לאיסטנבול יש מה להציע לכולם.

כתיבת תגובה