You are currently viewing בורג’ אל ארב מלון עם 7 כוכבים

בורג’ אל ארב מלון עם 7 כוכבים

מלון יוקרתי בדובאי, באמירויות , המלון הוא הרביעי בעולם מבחינת גובה המלון(שלוש מאות עשרים ואחד מטר). הוא נבנה על אי מלאכותי בים שנבנה במיוחד בשבילו במרחק של 280 מטר מהחוף במפרץ הפרסי, מחובר ליבשה רק דרך גשר ימי מעבר פרטי. כשנחנך ב-1999 הוא היה המלון הגבוה בעולם עד 2009

יסודות הבניין החלו בשנת 1994, ודלתות המלון נפתחו לאורחים ב-1 בדצמבר 1999 לאחר 5 שנות בנייה. עלות הבנייה הכוללת של המלון הייתה כ-מיליארד דולר. הוא נבנה בצורת מפרש של סירה. קרוב לקצה הבניין ישנו מנחת מסוקים ובצדו השני של הבניין, ממש מעל הים, ישנה מסעדה שנקראת “אל-מונתהא” (בערבית: “הגבוה ביותר”, “המרבי”), הנתמכת על ידי עמוד תמיכה באוויר.

במלון אין חדרים רגילים כלל; תחת זאת הוא מחולק ל-202 יחידות דו-מפלסיות. היחידה הקטנה ביותר שניתן לשכור במלון מכסה שטח של 170 מטר רבוע, והגדולה ביותר מכסה שטח של 780 מטר רבוע. זהו אחד מהמלונות היקרים ביותר בעולם. עלות השהייה בו מתחילה בכ-1,000 דולר ללילה ומגיעה עד יותר מ-15,000 דולר ללילה; הסוויטה המלכותית היא היקרה ביותר, כ-28,000 דולר ללילה.

לפי אתר האינטרנט של המלון, הבורג’ אל-ערב הוא “מלון 5 כוכבים למרות שברוב האתרים תראו שהמלון מפרסם את עצמו במלון היחידי בעל 7 הכוכבים.[משרת פרטי לכל חדר שווה עוד 2 כוכבים לא?]”

מסעדת “אל-מונתהא” מנמצאת 200 מטרים מעל המפרץ הפרסי ומציעה תצפית על דובאי. מגיעים אליה דרך מעלית שקופה בה רואים את כל קו הנוף של דובאי.

אל מסעדה אחרת במלון, “אל-מחארה” (“הצדפה” בערבית), נמצאת מתחת לאקווריום עם 35 קוב מים הרעיון זה לאכול מתחת למים

מן הסתם המגדל מפאר את עצמו באורות שלרוב הם לבנים אבל באים בכל הצבעים אם בא לפרגן למדינה מסוימת. [עדין לא פרגנו בכחול ולבן על המלון המפואר בעולם):]

המלון הוא הבניין העגול הגבוה בעולם

ב2004, קיבל המלון לפרסום רב כאשר שחקן הגולף האגדי  טייגר וודס העיף כמה כדורי גולף ממנחת המסוקים של  המלון אל המפרץ הפרסי.

וידאו קצר שנותן ביקורת על המלון 7 כוכבים היחידי בעולם

כתיבת תגובה